Niezwykle prężna oficyna wydawnicza Chopin University Press (Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie) staje się doskonałym dokumentalistą ciekawych projektów realizowanych zarówno przez studentów, jak i pedagogów i gości  tej znamienitej uczelni. Spory katalog płyt uzupełniany jest nowymi projektami: od słynnego ‘Saxophone Varie” Pawła Gusnara po  cykl albumów z muzyką o tematyce sakralnej.

Ważnym zatem jest w tej kolekcji  jest album „Ars Paschalis”  zawierający pieśni pasyjne w opracowaniu Cezarego Kundy, zarejestrowane przez zespół wokalny Pro Opere  kierowany przez Ewę Barbarę Rafałko i  znakomitego organistę Jana Bokszczanina. Cezary Kunda twórca sięgnął po utwory reprezentujące rozmaite techniki kompozytorskie stosowane w odległych od siebie epokach. Pochodzące ze  „Śpiewnika Kościelnego” ks. Jana Siedleckiego utwory sakralne dotyczą liturgii Wielkiego Postu i Wielkanocy, a łączy je specyficzny klimat, piękno i subtelność. Misterium Męki Pańskiej i Tajemnica Zmartwychwstania od zawsze stanowią źródło inspiracji dla wielu wybitnych twórców, owocując poruszającymi w wymiarze artystycznym i duchowym dziełami w postaci oratoriów, kantat, mszy wielkanocnych i pieśni wielkopostnych. Nieustannie muzyka pasyjna stanowi wielkie wyzwanie dla rozlicznych kompozytorów, wciąż poszukujących nowych środków wyrazu dla religijnych treści, a częstym przedmiotem muzyczno-duchowego przekazu jest właśnie Ars Paschalis. Niniejszy album to zamknięta forma, w której instrumentalne fragmenty znakomicie uzupełniają śpiewane przez chór, …

Przeczytaj więcej Sukcesy naszego nauczyciela Cezarego Kundy

Czwartek - 5 grudnia to był wspaniały dzień w naszej szkole. Gościliśmy wolontariuszy z różnych krajów. Przyjechali do nas: Martin z Belgii, Laura i Noela z Hiszpanii, Sofija z Włoch i koordynator Ozan z Turcji. Byli także wolontariusze którzy pracują w naszej szkole – Anastazja i Berkan.

Tańcom i zabawom nie było końca, nasze dzieci bawiły się świetnie.  Serdecznie dziękujemy wszystkim za ten ciekawy  dzień.(mk)

Przeczytaj więcej Dzień Wolontariusza

Regulamin stosowania przywileju „Szczęśliwego Numerka” w Szkole Podstawowej im. Partyzantów Braci M. i A. Chrzanowskich w Gródku- rok szkolny 2020/2021   § 1. Wiadomości ogólne 1. Szczęśliwy Numerek jest przywilejem powstałym i opracowanym z inicjatywy Samorządu Uczniowskiego, w porozumieniu z opiekunami Samorządu Uczniowskiego i zaakceptowanym przez Radę Pedagogiczną oraz radę Rodziców Szkoły Podstawowej im. Partyzantów Braci M. i A. Chrzanowskich w Gródku. 2. Szczęśliwy Numerek jest przywilejem nadanym uczniom klas IV-VIII SP w Gródku. 3. Szczęśliwy Numerek przypisany jest uczniowi, którego numer z dziennika lekcyjnego odpowiada wylosowanej liczbie. 4. W puli numerów ostatnią liczbę stanowi ostatni numer w dzienniku najliczniejszej klasy w szkole, czyli do numeru 1 do numeru 24.   § 2. Zasady losowania Szczęśliwego Numerka 1. Szczęśliwy Numerek będzie losowany  przez system Vulcan dziennika elektronicznego i podawany do informacji w aplikacji i e-dzienniku w panelu startowym (kafelek Szczęśliwy numer w dzienniku). 2. Szczęśliwy Numerek będzie losowany każdego dnia o godzinie 7.00. 3. Wylosowany numer nie powtarza się, aż do wyczerpania wszystkich dostępnych numerów. 4. W module Dziennik uczeń posiadający szczęśliwy numer jest wyróżniany kolorowym podświetleniem w następujących miejscach: - w widoku bieżącej lekcji – na kartach Frekwencja oraz Oceny. - w dziennikach oddziałów – na stronach Frekwencja, Oceny bieżące, Oceny opisowe. 5. Wylosowany numer będzie obowiązywał przez cały dzień we wszystkich klasach IV-VIII. 6. Od wyniku …

Przeczytaj więcej Regulamin stosowania przywileju „Szczęśliwego Numerka”

Zarządzeniem Dyrektora Szkoły Podstawowej z dnia 22 sierpnia 2019 roku przystąpiliśmy do Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno – komunikacyjnych - „Aktywna tablica”.

Program zakłada zapewnienie szkołom niezbędnej infrastruktury w zakresie TIK w postaci nowoczesnych pomocy dydaktycznych (tablic interaktywnych, projektorów lub projektorów ultra krótkoogniskowych, głośników oraz innych urządzeń pozwalających na przekaz dźwięku, a także interaktywnych monitorów dotykowych). Jednym z zasadniczych zadań współczesnej szkoły jest rozwijanie takich umiejętności wśród dzieci i młodzieży, aby przygotować ich do życia w społeczeństwie informacyjnym. Minister edukacji podkreśla, że reforma sytemu oświaty ma na celu upowszechnianie innowacji pedagogicznych w szkołach z wykorzystaniem nowatorskich rozwiązań programowych, organizacyjnych lub metodycznych, mających na celu poprawę jakości pracy szkoły.

W naszej szkole wyznaczono e-koordynatora programu oraz powołano zespół samokształceniowy. Opracowano harmonogram realizacji zajęć edukacyjnych z wykorzystaniem TIK w wymiarze 5 godzin w każdym tygodniu nauki w każdym oddziale szkoły. W ramach uczestnictwa w szkolnej sieci współpracy opracowano grafik lekcji otwartych z wykorzystaniem TIK. Powołany zespół samokształceniowy dzieli się rozwiązaniami i doświadczeniami z innymi nauczycielami przez udostępnianie opracowanych scenariuszy zajęć edukacyjnych z wykorzystaniem TIK oraz przekazuje przykłady dobrych praktyk. Zadaniem zespołu samokształceniowego jest wymiana doświadczeń w związku z wykorzystaniem …

Przeczytaj więcej Program “Aktywna tablica” – 2019/2020

Ogólnopolski Program Edukacyjny dla klas 1-4 dotyczący profilaktyki zdrowego żywienia, w którym Szkoła Podstawowa w Gródku bierze udział. W programie wraz z wychowawcami  uczestniczą uczniowie klas 1-4, rodzice i pracownicy szkolnej kuchni. Dzieci nauczą się jak należy jeść w szkole i w domu, by dobrze i zdrowo żyć. Poznają zasady racjonalnego żywienia, nauczą się umiejętności małego kucharza, będą przygotowywały wspólne posiłki. Uczniowie zastosują miesięczny licznik, w którym będą zaznaczały każdą zjedzoną porcję warzyw i owoców. Nauczyciele mogą wspomagać swoją pracę edukacyjną  gotowymi filmami  i scenariuszami  zajęć . Wszyscy  wspólnie będą tworzyć mapę dobrych praktyk, na której prezentować będą zdjęcia z działań szkolnych. Uczniowie uświadomią sobie, że żywność i żywienie są fundamentem naszego zdrowia i bezpieczeństwa. W ramach realizacji Programu kształcone będą następujące  kompetencje kluczowe: 1.Kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji ( zaznaczanie krzyżykiem każdej porcji zjedzonych warzyw i owoców w ciągu dnia i tworzenie miesięcznego licznika warzyw i owoców) 2.Kompetencje w zakresie wielojęzyczności ( tworzenie słownika nazw owoców i warzyw w językach: polskim, angielskim, białoruskim). 3.Kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii ( odmierzanie produktów, ważenie na kuchennej wadze, sporządzanie list zakupów, liczenie porcji zjadanej żywności) 4.Kompetencje cyfrowe ( oglądanie filmików instruktarzowych, wykonywanie i zamieszczanie zdjęć) 5.Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie …

Przeczytaj więcej Program “Dobrze jemy. Ze szkołą na widelcu” – 2019/2020