Nie wszystkie dzieci chętnie zabierają się do nauki. Wiele zwleka z odrabianiem lekcji, odkłada szkolne obowiązki na później, z niezadowoleniem siada do książek. Rodzice często zastanawiają się, w jaki sposób zachęcić dziecko do nauki. Uciekają się przy tym do najróżniejszych metod: moralizują („Ja w twoim wieku…”), straszą („Do niczego w życiu nie dojdziesz”), obiecują drogie prezenty, płacą za dobre oceny. Metody te często okazują się jednak na dłuższą metę nieskuteczne. Co więc zrobić, aby nauka przestała być dla dziecka uciążliwym obowiązkiem i stała się dla niego przyjemniejsza?

Każde dziecko jest inne i inne metody będą najlepiej się sprawdzać przy wspieraniu jego motywacji do nauki, ale jest kilka uniwersalnych sposobów.

  1. To, co pomaga dziecku zmobilizować się do pracy, to dobra organizacja czasu nauki. Bardzo ważny jest stabilny harmonogram. Najlepiej, aby uczyło się o stałej porze (najlepiej rano), w miejscu, gdzie jest cicho i spokojnie, gdzie dziecko może się skoncentrować i nic go nie rozprasza.
  1. Ważna jest systematyczność. Czasem dziecko po prostu nie wie, w jaki sposób zabrać się do pracy. Kiedy trzeba przygotować się do sprawdzianu, nauczyć na pamięć wiersza, napisać wypracowanie i rozwiązać kilka …

    Przeczytaj więcej Jak motywować i wspierać dzieci do systematycznego uczenia się poza szkołą

CodeWeek to społeczna inicjatywa, w ramach której europejskie państwa rywalizują w liczbie zorganizowanych wydarzeń związanych z programowaniem.

Polska jest jednym z jej liderów – w 2020r. zajęliśmy pierwsze miejsce w rankingu. Akcja co roku organizowana jest na terenie całej Europy i dedykowana wszystkim, którzy chcą rozpocząć lub kontynuować przygodę z programowaniem. Zagadnienie nauki programowania z roku na rok przybiera na sile ze względu na rosnące potrzeby rynku pracy i walory edukacyjne, takie jak rozwój umiejętności analitycznego i logicznego myślenia. To świetna okazja, by zacząć zabawę z grami logicznymi, prostą grafiką komputerową, czy robotyką.

W tym roku #CodeWeek odbędzie się w dniach 9 - 24 października.

Więcej informacji i materiałów na stronie https://www.gov.pl/web/koduj/codeweek

Przeczytaj więcej Europejski Tydzień Kodowania 2021

Biblioteka szkolna zaprasza uczniów Szkoły Podstawowej w Gródku do wzięcia udziału w konkursie pięknego czytania. Zadaniem uczestników konkursu jest przygotowanie i zaprezentowanie fragmentu  swojej ulubionej baśni lub legendy. Zgłoszenia przyjmujemy do 26 października. Konkurs odbędzie się 28 października. Początek przesłuchań o godzinie 10.00.

Przeczytaj więcej Międzynarodowy Miesiąc Bibliotek Szkolnych „Baśnie i legendy całego świata” – konkurs plastyczny

Biblioteka szkolna zaprasza uczniów Szkoły Podstawowej w Gródku do wzięcia udziału w konkursie plastycznym. Zadaniem uczestników konkursu jest wykonanie ilustracji swojej ulubionej baśni lub legendy. Prace konkursowe należy składać w bibliotece szkolnej do 30 października.

Przeczytaj więcej Międzynarodowy Miesiąc Bibliotek Szkolnych „Baśnie i legendy całego świata” – konkurs plastyczny

Biblioteka szkolna zaprasza uczniów Szkoły Podstawowej w Gródku do wzięcia udziału w konkursie literackim ph. „BAJKA O BIBLIOTECE”. Zadaniem uczestników konkursu jest napisanie bajki, baśni lub legendy o bibliotece szkolnej, publicznej lub o bibliotece domowej. Prace konkursowe należy składać w bibliotece szkolnej do 30 października.

Przeczytaj więcej Międzynarodowy Miesiąc Bibliotek Szkolnych „Baśnie i legendy całego świata” – konkurs literacki

W dniach 23 - 30 września br, obchodziliśmy Europejski Tydzień Sportu. Wydarzenie to jest inicjatywą Komisji Europejskiej promujące sport i aktywność fizyczną w całej Europie. To ogólnoeuropejska kampania realizowana pod hasłem #BeActive (bądź aktywny). Ma zachęcić wszystkich do aktywnego trybu życia w ciągu obchodów Tygodnia oraz przez cały rok. Nasza szkoła również przystąpiła do tego wartościowego przedsięwzięcia, zgłaszając swoje wydarzenie do Ministerstwa Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu. 28 września na boisku „Orlik” zorganizowano międzyklasowe rozgrywki w „Dwa ognie”.  Chętni uczniowie odpowiadali też na pytania o sporcie i zdrowiu. Startujące dzieci otrzymały gadżety niespodzianki. Wszystkim zawodnikom dziękujemy za sportowe emocje, zaś kibicom za doping, który stworzył wspaniałą atmosferę. Alina Gościk, Małgorzata Wirkowska, Monika Jaroszuk  

Przeczytaj więcej Europejski Dzień Sportu w Gródku

Wielokrotnie pisaliśmy o sukcesach Szkolnego Koła Młodszego Wolontariatu oraz uczniów w nim działających. Obecnie jest kolejna okazja do tego, aby zwrócić wszystkim uwagę na fakt, że działalność charytatywna jest istotną formą aktywności, która daje nie tylko satysfakcję, ale też umożliwia osiągnięcie dużego osobistego sukcesu.

W związku z tym chcielibyśmy przekazać wspaniałe wiadomości, iż jedna z naszych wolontariuszek otrzymała stypendium edukacyjne Fundacji „Dzieło Nowego Tysiąclecia”. Tą uczennicą jest Gabriela Bura. Serdecznie gratulujemy i życzymy dużo zdrowia, szczęścia i radości w życiu, którą tak chętnie dzieli się z innymi.

Zachęcamy innych do samorealizacji w ramach działań koła wolontarystycznego działającego w naszej szkole od dwudziestu lat. Prosimy też rodziców o dalsze wsparcie, gdyż bez WAS i WASZEGO zaangażowania wiele naszych akcji nie byłoby zrealizowanych w takim zakresie, w jakim się one odbyły. Pamiętać należy, że działania w ramach szkolnego wolontariatu jest ważnym elementem rozwoju dziecka pod względem emocjonalnym, społecznym, duchowym, moralnym i poznawczym.

 Opiekunowie wolontariatu Alina Gościk, Monika Jaroszuk

Przeczytaj więcej Nasza wolontariuszka stypendystką!

Relacje występujące między dziadkami i wnukami stanowią istotną płaszczyznę życia rodzinnego. Tych stosunków nie można zastąpić innymi związkami. Dziadkowie i wnukowie wzajemnie się potrzebują

Być babcią i dziadkiem

Babcia i dziadek stanowią najstarsze pokolenie w rodzinie trzypokoleniowej. Wraz z zawarciem związku małżeńskiego przez swoje dzieci stają się teściami, a gdy pojawia się nowe pokolenie, przyjmują kolejną rolę – dziadków, dzięki której mogą w specyficzny sposób przeżywać siebie, a we wnukach dostrzegać przedłużenie własnej egzystencji. Układ: dziecko – rodzice – dziadkowie jest naturalny i ciągły, a każdy w nim zna swoje kompetencje. W przypadku pojawienia się trudności taka rodzina może szukać siły, wsparcia i pomocy w sobie.

Pomoc dziadków w zakresie opieki i wychowania wnuka powinna mieć charakter uzupełniający, raczej dorywczy niż trwały, gdyż to rodzice są pierwszymi wychowawcami. Jednak babcia i dziadek, tak dawniej, jak i dziś, mają do odegrania znaczącą rolę w kształtowaniu młodego człowieka, bo mogą dać swoim wnukom miłość, spokój, ciepło i troskę. Dziadkowie z różnych względów mogą stanowić dla rodziny ogromny skarb – ponieważ to oni kształtują poczucie trwałości rodziny.

Dla wnucząt

Dziadkowie i wnukowie są w stanie utworzyć specyficzne więzi, które mogą być korzeniami tolerancji, lojalności i zrozumienia …

Przeczytaj więcej Być babcią i dziadkiem